Підручник є колективною працею, в якій висвітлено теоретикометодологічні засади становлення і розвитку соціології реклами як самостійної галузевої теорії, що зосереджує увагу на вивченні реклами й рекламної діяльності як важливих елементів суспільного життя, їх підсистем, які виконують соціально значимі функції. Авторами розкрито можливості аналізу історії, теорії і практики рекламної діяльності у межах соціології, визначено об’єкт, предмет, цілі, завдання та функції соціології реклами, її фази розвитку та місце в системі соціологічних знань, схарактеризовано типи реклами й її функції, визначено вплив реклами на формування цінностей суспільства споживання, окреслено сутність та етапи організації рекламної діяльності, місце рекламного мистецтва і креативу в ній, з’ясовано провідні засади нормативно-правового регулювання функціонування рекламної сфери, а також можливості використання методичної бази соціології для оцінювання ефективності рекламної кампанії. Видання адресовано фахівцям у галузі реклами й суміжних наук про неї, а також викладачам, здобувачам вищої освіти за соціологічним спрямуванням.
ЗМІСТ
Передмова ………………………… 6
Розділ 1. Соціологія реклами як галузь знання (Л. Калашнікова)
1.1. Об’єкт, предмет та функції соціології реклами ……………….. 9
1.2. Цілі і завдання соціологічного забезпечення реклами ………. 15
1.3. Місце соціології реклами в системі соціологічних знань …… 18
1.4. Етапи розвитку соціології реклами в світі та Україні ……….. 21
Розділ 2. Еволюція уявлень про рекламу в соціологічному дискурсі (І. Грабовець)
2.1. Сутність протореклами як першооснови сучасної рекламної комунікації ……….. 37
2.2. Диференціація реклами в античному суспільстві ……………. 40
2.3. Рекламна комунікація в епоху Середньовіччя ……………….. 45
2.4. Рекламна діяльність Нової доби ………………………………. 48
2.5. Розвиток рекламної комунікації в Західній Європі ХIХ –ХХ ст. ……... 53
2.6. Рекламні інновації в США наприкінці ХIХ – на початку ХХ ст. …... 57
2.7. Реклама в Україні у період ХIХ – ХХ ст. …………….. 64
2.8. Сучасні тенденції на світовому та вітчизняному ринку реклами …70
Розділ 3. Реклама у полі соціології (А. Лобанова)
3.1. Реклама: проблеми ідентифікації та визначення …………….. 78
3.2. Реклама як об’єкт соціологічного аналізу ……………………. 82
3.3. Функції й дисфункції реклами та їх зміст ……………………. 91
3.4. Загальна характеристика типів реклами ……………………… 98
3.5. Інтернет-реклама: поняття, характеристики, типи рекламних компаній … 107
Розділ 4. Суспільство споживання і реклама (Л. Черноус,І. Грабовець)
4.1. Цінності сучасного суспільства в контексті споживання і реклами ….. 119
4.2. Споживча поведінка особистості та нові соціокультурні простори … 126
4.3. Рекламна комунікація як механізм соціалізації особистості . 136
4.4. Чинники, що визначають ставлення до реклами …………… 145
4.5. Реклама & маркетинг: спільне й відмінне …………………... 149
Розділ 5. Організація рекламної діяльності (Л. Калашнікова)
5.1. Рекламний процес та його учасники ……………………155
5.2. Структура ринку рекламних послуг в Україні ……………… 162
5.3. Особливості організації роботи рекламних агенцій як суб’єктів реклами ….. 168
5.4. Планування рекламної кампанії ……………………………... 172
5.5. Медіапланування та рекламна стратегія …………………….. 175
5.6. Розрахунок рекламного бюджету та побудова графіку поширення рекламної продукції .. 178
Розділ 6. Нормативно-правове регулювання рекламної діяльності (О. Приходько, Л. Калашнікова)
6.1. Загальні вимоги до реклами та її розміщення ………………. 184
6.2. Особливості реклами деяких видів товарів і послуг ……….. 191
6.3. Міжнародні стандарти у сфері рекламної діяльності ………. 193
6.4. Кодекс професійної етики рекламіста ………………………. 196
6.5. Контроль за дотриманням та відповідальність за порушення законодавства про рекламу …. 198
Розділ 7. Соціально-технологічний процес створення реклами (А. Лобанова)
7.1. Поняття рекламного продукту …………………205
7.2. Сегментація потенційної рекламної авдиторії ……………… 209
7.3. Позиціонування об’єкту рекламування ……………………... 213
7.4. Соціальна технологія іміджування в рекламній комунікації .. 217
7.5. Бренд та його соціальна роль у рекламі …………………….. 221
7.6. Рекламне повідомлення і рекламне звернення: процес їх створення …... 226
7.7. Чинники, що впливають на вибір рекламного носія ……….. 230
Розділ 8. Основні прийоми та методи рекламного мистецтва (І. Грабовець, В. Каритка)
8.1. Дизайн та його роль у рекламній діяльності ………………... 237
8.2. Графічне і звукове оформлення реклами …………………… 242
8.3. Колір – інструмент реклами …………………………………. 248
8.4. Зображення в рекламі, співвідношення тексту й ілюстрації ... 252
8.5. Рекламний текст і слоган: цілі, завдання та правила створення ... 258
8.6. Товарний знак, логотип та емблема в рекламній комунікації … 268
8.7. Вибір персонажу для рекламного звернення ……………….. 275
8.8. Пакування як важливий елемент реклами …………………... 279
8.9. Ігрові прийоми в рекламі …………………………………….. 283
Розділ 9. Ефективність реклами (О. Приходько)
9.1. Поняття про ефективність реклами ………………………….. 290
9.2. Комунікативна ефективність реклами ………………………. 296
9.3. Економічна ефективність реклами …………………………... 300
9.4. Загальна характеристика моделей рекламного впливу та їх зв’язок з ефективністю реклами ..303
Розділ 10. Соціологічні методи дослідження ефективності реклами (Л. Калашнікова)
10.1. Використання кількісних методів для оцінки економічної такомунікативної ефективності реклами .. 310
10.2. Можливості якісних соціологічних досліджень в сфері реклами …. 319
10.3. Змішані методи досліджень в рекламному процесі …. 325
Бібліографія ……. 332
Додатки …………. 348
Соціологія реклами : історія, теорія і практика : підручник для здобувачів вищої освіти. за ред. д. соц. н., проф. Л. Калашнікової, к. соц. н., доц. І. Грабовець. 352 с. 2024 р.
- Виробник: Каравела
- Модель: підручник
- Наявність: Є в наявності
-
400 грн.
Рекомендовані товари
Соціологія реклами : історія, теорія і практика : підручник для здобувачів вищої освіти. за ред. д. соц. н., проф. Л. Калашнікової, к. соц. н., доц. І. Грабовець. 352 с. 2024 р.