Описаний у книзі Мері Барбери вербально-поведінковий підхід на сьогоднішнійдень зарекомендував себе як найоптимальніший спосіб корекції та розвитку дітейз діагнозом «аутизм». Будучи матір’ю аутичної дитини і водночас сертифікованимфахівцем з прикладного аналізу поведінки, Мері Барбера змогла викласти доситьнепрості концепції та методи цієї науки мовою, зрозумілою кожному з батьків,що виховує аутичну дитину. Книга містить безліч конкретних рекомендаційта прикладів. У цьому сенсі вона може бути рекомендована як фахівцям, так інайширшій батьківській аудиторії — не лише тим, хто виховує аутичну дитину, а йтим, хто просто стикається з проблемами «важких дітей».Цей перелік з Verbal Behavior Approach є зареєстрований за допомогою JessicaKingsley Publishers Ltd. Всі права захищені. Жодна частина твору може бутивикористана без дозволу правовласників. Для читачів віком від 18 років.
Зміст
Передмова В.Г.Ромека.
Подяки
Передмова.
Вступ
Розділ 1
Перше знайомство з прикладним аналізом поведінки
Розділ 2
Основи прикладного аналізу поведінки.
Розділ 3
Оцінка навиків дитини....
Розділ 4
Підбір підкріплень
Розділ 5
Навик вираження прохання.
Розділ 6
Розвиток мовлення у дітей, які не розмовляють
Розділ 7
Безпомилкове навчання й використання процедури перенесення...
Розділ 8
Навчання рецептивним навикам і іншим невербальним навикам.
Розділ 9
Навчання вербальним оперантам
Розділ 10
Об'єднання різних частин програми...
Розділ 11
Як навчити дитину користуватися туалетом і іншим важливим навикам самообслуговування.
Розділ 12
Заключні думки
Коментарі до розділів. 235
Додаток 1
Словник використаних термінів 241
Додаток 2
Вербально-поведінкова оцінювальна форма.
Додаток 3
Приклади жестової мови
Додаток 4
Щоденник спостерігача
Додаток 5
Щотижневі щоденники спостережень
Додаток 6
Корисні інтернет ресурси
Передмова
Мері Барбера написала винятково зрозумілу і корисну
книгу для батьків і фахівців, які щодня стикаються з велики-
ми труднощами, навчаючи дітей з аутизмом та іншими від-
хиленнями розвитку. Книга має солідний концептуальний та
емпіричний фундамент, оскільки вона грунтується на спочат-
ку запропонованому Б.Ф. Скіннером (1) вченні про поведін-
ку. Принципи цього вчення (2) сформували ядро двох широко
відомих методик втручання: дискретного навчання та при-
кладного аналізу поведінки (3), піонером застосування якого
був доктор Івар Ловаас (4). Поведінкові підходи виявилися
настільки вдалими, що У 1999 році глава Міністерства охоро-
ни здоров'я США визнав прикладним аналіз поведінки опти-
мальним способом лікування дітей-аутистів (Розенвассер і
Аксельрод, 20015).
Скіннер вивчав мову всебічно, і в 1957 році опублікував книгу «Вербальна поведінка» (6). Він неодноразово говорив, що ця книга, напевно, стане його найважливішою роботою (наприклад, у публікації 1978 року (7). У «Вербальній пове- дінці» Скіннер представив докладний поведінковий аналіз того, що формує мова. Ця книга важлива, оскільки саме мова є найбільш значущим аспектом людської поведінки. Мова дозволяє нам спілкуватися один з одним, висловлювати свої почуття, повідомляти інших про наші потреби, встановлюва- ти значущі відносини з людьми, реагувати на чужі репліки і краще розуміти навколишній світ.
Мова формує основу освіти, накопичення знань та роз- витку інтелектуальних здібностей, будь-яких видів розумової діяльності та соціальної поведінки. Якщо коротко, мова є на- ріжним каменем людської поведінки. Немає нічого дивного.
Дитячий аутизм та вербально-поведінковий підхід (Th e Verbal Behavior Approach): Навчання дітей з аутизмом та пов’язаними розладами. Автор: Мері Лінч Барбера. 2023 р. 268 с.
- Модель: посібник
- Наявність: Є в наявності
-
400 грн.
Дитячий аутизм та вербально-поведінковий підхід (Th e Verbal Behavior Approach): Навчання дітей з аутизмом та пов’язаними розладами. Автор: Мері Лінч Барбера. 2023 р. 268 с.