• Управління проєктами в туристичній діяльності : навчальний посібник / М. П. Мальська, В. В. Худо, І. С. Пурська. – Київ : вид-во «Каравела», 2025. – 292 с.

У навчальному посібнику викладено теоретико-методологічні основи управління проєктами, особливості застосування сучасних інструментів і методів планування, організації та контролю в туристичній діяльності. Акцент зроблено на комплексному підході до управління туристичними

проєктами в умовах глобалізації та цифрової трансформації. Наведено приклади з міжнародної практики та досвід українських туристичних підприємств.

Посібник розрахований на студентів вищих навчальних закладів спеціальностей J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» освітньо-професійної програми «Готельно-ресторанна справа», J3 «Туризм і рекреація» освітньо-професійних програм «Туристична діяльність», «Рекреаційна діяльність» та «Міжнародний туризм», науковців викладачів, а також фахівців практиків у сфері туризму, рекреації та гостинності, які прагнуть підвищити рівень професійної компетентності та адаптуватися до викликів цифрової епохи.

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА ВІД АВТОРІВ..........3

ВСТУП....9

Розділ 1. ОСНОВИ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ТУРИСТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ..11

1.1. Поняття та роль туристичного проєкту ...11

1.2. Туристичний проєкт, інвестиційний проєкт, бізнес-план і техніко-економічне обґрунтування: взаємозв’язок та функції..15

1.3. Критерії успішності туристичних проєктів......26

1.4. Основні характеристики туристичного проєкту...32

1.5. Класифікація туристичних проєктів...............................34

Висновки до розділу 1..................49

Питання для самоконтролю.........50

Тестові завдання....................50

Список використаних джерел .......52

Розділ 2. ФУНКЦІЇ, ПРИНЦИПИ Й ПРОЦЕСИ УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМИ ПРОЄКТАМИ....54

2.1. Сутність системи управління туристичними проектами та її елементи.....54

2.2. Учасники туристичного проєкту та їхні функції...........56

2.3. Функції та принципи управління туристичними проектами...58

2.4. Процеси управління туристичними проектами............61

2.5. Підходи до управління туристичними проектами........64

Висновки до розділу 2..................................................................68

Питання для самоконтролю.....................................................69

Тестові завдання..........................................................................70

Список використаних джерел ...................................................72

Розділ 3. МЕТОДОЛОГІЯ ОБҐРУНТУВАННЯ ТА ІНІЦІАЦІЇ ТУРИСТИЧНИХ ПРОЄКТІВ ..74

3.1. Значення передінвестиційного аналізу та ініціації туристичного проєкту...........74

3.2. Формування ідеї та визначення цілей туристичного проєкту..........77

3.2.1. Джерела формування ідей туристичних проєктів...77

3.2.2. Визначення цілей туристичного проєкту...............79

3.3. Проведення попереднього аналізу проєкту...................79

3.4. Заключний аналіз та формування концепції проєкту...81

3.5. Розробка статуту проєкту..................................................83

Висновки до розділу 3..................................................................86

Питання для самоконтролю.....................................................87

Тестові завдання..........................................................................87

Список використаних джерел ...................................................89

Розділ 4. ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНІ КРИТЕРІЇ ТА МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПРОЄКТІВ........91

4.1. Показники та методи оцінки ефективності проекту.....91

4.2. Концепція вартості грошей у часі....................................94

4.3. Чиста теперішня вартість проекту (NPV).......................98

4.4. Внутрішня норма рентабельності (IRR).......................101

4.5. Період окупності (PBP) та індекс прибутковості (PI)..105

Висновки до розділу 4................................................................108

Питання для самоконтролю ..................................................109

Тестові завдання .......................................................................109

Список використаних джерел .................................................111

Розділ 5. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПЛАНУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПРОЕКТУ......113

5.1. Сутність та процеси планування проєкту....................113

5.1.1. Процеси планування проекту.................................115

5.2. Принципи планування..................122

5.3. Основні етапи процесу планування проєкту...124

5.4. Планування цілей...............126

5.5. Призначення відповідальних і розподіл проектних функцій.......133

5.6. Розробка стратегії реалізації проекту. Побудова плану по віхах.....137

Висновки до розділу 5................................................................140

Питання для самоконтролю...................................................141

Тестові завдання........................................................................142

Список використаних джерел .................................................144

Розділ 6. СІТКОВЕ І КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ПРОЕКТУ.......145

6.1. Основи планування послідовності робіт.......................145

6.2. Етапи сіткового планування..........................................147

6.3. Методи сітьового планування робіт проекту і критичного шляху (СРМ)....152

6.4. Метод оцінки і перегляду планів (PERT).....................157

6.5. Календарне планування робіт проекту........................171

Висновки до рорзділу 6..............................................................178

Питання для самоконтролю...................................................179

Тестові завдання........................................................................179

Список використаної літератури..........................................181

Розділ 7. ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ І ПЛАНУВАННЯРЕСУРСІВ, ВИТРАТ ТА БЮДЖЕТУ. ФІНАНСУВАННЯ ПРОЕКТУ..183

7.1. Планування ресурсів в проектному управлінні..........183

7.2. Планування витрат та бюджету проекту.....................186

7.3. Проектне фінансування: поняття та етапи..................190

7.4. Джерела фінансування проектів. Власні фінансові кошти.....191

7.5. Позичкові фінансові кошти та джерела їх формування.......193

7.6. Зовнішні інвестиції як джерело фінансування проектів......196

Висновки до розділу 7................................................................197

Питання для самоконтролю...................................................198

Тестові завдання........................................................................198

Список використаних джерел .................................................200

Розділ 8. КОНТРОЛЬ І РЕГУЛЮВАННЯ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.....202

8.1. Основні поняття та види контролю...............................202

8.2. Моніторинг і управління змінами................................222

8.3. Процеси завершення проекту........................................229

Висновок до розділу 8.................................................................233

Питання для самоконтролю...................................................233

Тестові завдання........................................................................234

Список використаних джерел .................................................235

Розділ 9. ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ...236

9.1. Виклики та теоретико-методологічні підходи управління туристичними проєктами....236

9.2. Гнучкі методології та їх порівняння.............................240

9.3. Цифрова трансформація і чинники інновацій............246

Висновок до розділу 9.................................................................249

Питання для самоконтролю...................................................250

Тестові завдання........................................................................250

Список використаних джерел..................................................252

Розділ 10. ІНТЕГРАЦІЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМИ ПРОЄКТАМИ...254

10.1. Цифрова трансформація туристичної галузі.............254

10.2. Теоретико-методологічні засади застосування цифрових технологій і ШІ....255

10.3. Багаторівневі моделі управління в умовах цифровізації.......257

10.4. Практична ефективність цифрових інструментів і ШІ......261

Висновок до розділу 10...............................................................264

Запитання для самоконтролю................................................265

Тестові завдання........................................................................266

Список використаних джерел..................................................268

Розділ 11. ІНТЕГРОВАНІ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМИ ПРОЄКТАМИ:ПУБЛІЧНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО ТА ГРАНТОВЕ ФІНАНСУВАННЯ..........271

11.1. Теоретико-методологічні засади публічно-приватного партнерства та грантового фінансування в туризмі...272

11.2. Науково-практичні підходи до управління туристичними проєктами.........273

11.3. Інтегрована модель управління туристичними проєктами......275

11.4. Практичні інструменти та перспективи використання ППП і грантів у туристичній сфері....280

Висновки до розділу 11..............................................................283

Питання для самоконтролю...................................................284

Тестові завдання........................................................................285

Список використаних джерел..................................................287

Написати відгук

Примітка: HTML розмітка не підтримується! Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре

Управління проєктами в туристичній діяльності : навчальний посібник / М. П. Мальська, В. В. Худо, І. С. Пурська. – Київ : вид-во «Каравела», 2025. – 292 с.

  • Виробник: Каравела
  • Модель: посібник
  • Наявність: Є в наявності
  • 410 грн.


Управління проєктами в туристичній діяльності : навчальний посібник / М. П. Мальська, В. В. Худо, І. С. Пурська. – Київ : вид-во «Каравела», 2025. – 292 с.