Викладено теоретичні та методологічні основи і практичні підходи управління підприємствами (закладами, організаціями) у сфері туризму, рекреації та готельно-ресторанної справи. Розглянуто історичний процес формування й розвитку менеджменту як науки і практики управління. Основні функції менеджменту та особливості їх виконання на підприємствах туризму, рекреації і готельно-ресторанного господарства висвітлено на засадах людино-центричної парадигми, спрямованої на стійкий соціально-економічний розвиток, задоволення потреб населення, підвищення рівня і якості життя та нагромадження людського потенціалу.
Для здобувачів вищої освіти освітнього рівня бакалавр усіх форм навчання зі спеціальностей J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» і J3 «Туризм та рекреація». Видання також буде корисним аспірантам, викладачам вищих навчальних закладів та фахівцям підприємств у сфері туристичної, рекреаційної та готельно-ресторанної діяльності.
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА.…………….………………….………………….……...…….........5
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ В ТУРИЗМІ, РЕКРЕАЦІЇ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ СПРАВІ ..…………………………………………..….…......…7
1.1. Формування і розвиток менеджменту як науки і практики управління ......7
1.2. Теоретичні основи менеджменту …….....………………………………….14
1.3. Методологічні основи менеджменту ..……………………………………. 19
1.4. Особливості менеджменту на підприємствах туризму, рекреації та готельно-ресторанного господарства …...…………...........................................21
РОЗДІЛ 2. ПЛАНУВАННЯ У ТУРИСТИЧНІЙ, РЕКРЕАЦІЙНІЙ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ.……………….………...….….26
2.1. Сутність планування як функція менеджменту……...…...…......................26
2.2. Процес планування…….………….…….…………...………….……..…….30
2.3. Стратегічне, середньострокове і поточне планування………….…..……..39
2.4. Особливості планування на підприємствах туризму, рекреації та
готельно-ресторанного господарства……..….….................................................43
РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗУВАННЯ ЯК ФУНКЦІЯ, ОРГАНІЗАЦІЯ
ЯК ОБ'ЄКТ МЕНЕДЖМЕНТУ…………………………………………….…..48
3.1. Організаційна діяльність як функція, організація як об'єкт менеджменту………………………………………………………………………48
3.2. Підприємства туризму, рекреації та готельно-ресторанного
господарства: сутність, види, особливості …...………………………………...58
РОЗДІЛ 4. УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ І СТИМУЛЮВАННЯ
ТРУДОВОЇ МОТИВАЦІЇ ……………………………...…………………...…..64
4.1. Цілі та основні напрямки управління персоналом………………...……...64
4.2. Стимулювання трудової мотивації персоналу: сутність,
процес, основні концепції …………………………………………...…………..68
4.3. Особливості управління персоналом на підприємствах
туризму, рекреації та готельно-ресторанного господарства .…………….…....78
РОЗДІЛ 5. УПРАВЛІНСЬКИЙ КОНТРОЛЬ...........……….………………....84
5.1. Сутність, зміст і види управлінського контролю …..……………..............84
5.2. Особливості контролю на підприємствах туризму, рекреації
та готельно-ресторанного господарства.……………………...........................89
РОЗДІЛ 6. ФУНКЦІЇ РЕГУЛЮВАННЯ, КООРДИНАЦІЇ ТА КЕРІВНИЦТВА.......................................................................................................93
6.1. Функції регулювання і координації: сутність і методи………..…….…….93
6.2. Керівництво: сутність, види, методи, стилі ………………..........................96
РОЗДІЛ 7. ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ ……….……....…102
7.1. Управлінські рішення: сутність і види ……….……......………………….102
7.2. Методи розробки та обґрунтування раціональних управлінських рішень………………………………………………………………………..…...105
РОЗДІЛ 8. ОРГАНІЗАЦІЙНІ КОМУНІКАЦІЇ В ТУРИСТИЧНІЙ, РЕКРЕАЦІЙНІЙ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ…….118
8.1. Організаційні комунікації: сутність і види...……………………….……..118
8.2. Управління комунікаційними процесами……………………...………….122
8.3. Особливості комунікацій на підприємствах туризму, рекреації та
готельно-ресторанній діяльності...……………..…………...……………..…..124
РОЗДІЛ 9. РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ МЕНЕДЖМЕНТУ В ТУРИСТИЧНІЙ, РЕКРЕАЦІЙНІЙ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ ДІЯЛЬНОСТІ …....128
9.1. Результативність менеджменту: сутність і види ..………………………..128
9.2. Економічна результативність менеджменту: сутність, види, методи оцінки...…………………………………………………………………………..130
9.3. Соціальна результативність менеджменту: сутність, види, методи оцінки…………………………………………………………………………….133
9.4. Особливості результативності менеджменту на підприємствах
туризму, рекреації та готельно-ресторанній діяльності……..……………...135
ІМЕННИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ ПОКАЖЧИК ……….…………………….140
ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК ………………………..…………….……142
СПИСОК ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ …………………………….…............152
ДОДАТОК. Тести і завдання для контролю знань ……….………...………156
Менеджмент в туризмі та готельно-ресторанній справі. Підручник. Рек. ВР ОНЕУ. Лебедєв І. В. м/т. 174 с. 2025 р.
- Виробник: Каравела
- Модель: підручник
- Наявність: Є в наявності
-
300 грн.
Рекомендовані товари
Туристично-ресурсний потенціал території : підручник. Марта Мальська, Наталія Паньків. – Київ : Видавець ФОП Піча Ю. В., 2023 р. – 534 с. тв. обкл.
Туристично-ресурсний потенціал території : підручник / Марта Мальська, Наталія Паньків. – Київ..
610 грн.
Менеджмент в туризмі та готельно-ресторанній справі. Підручник. Рек. ВР ОНЕУ. Лебедєв І. В. м/т. 174 с. 2025 р.


-200x200.jpg)