У посібнику викладено нормативний навчальний курс педагогіки. Загальні засади педагогіки, проблеми ЇЇ становлення та розвитку, питання теорії навчання, виховання та управління загальноосвітнім навчальним закладом розглянуті з урахуванням синергетичних та акмеологічних підходів до формування особистості учня. Розгляд його як унікальної, нестабільної макросистеми зумовив певні переорієнтації автора в поглядах як на окремі елементи педагогічних систем, так і на характер їхнього поєднання.
Посібник рекомендований для студентів та викладачів вищих навчальних закладів, учителям - усім, хто певним чином причетний до справи навчання та виховання молодого покоління.
РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ПЕДАГОГІКИ
1.1. ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІКИ
- ПЕДАГОГІКА ЯК НАУКА
- ОБ'ЄКТ, ПРЕДМЕТ, ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ І ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІКИ
- ОСНОВНІ ПЕДАГОГІЧНІ КАТЕГОРІЇ
- СИСТЕМА ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК
- МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ ПЕДАГОГІКИ
1.2. ФІЛОСОФСЬКІ ОСНОВИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
- ПОНЯТТЯ ПРО ФІЛОСОФІЮ ОСВІТИ ТА ОСНОВНІ ЇЇ ФУНКЦІЇ
- ТРИ ОСНОВНІ НАПРЯМИ ФІЛОСОФІЇ ОСВІТИ У ВИРІШЕННІ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ
- МАРКСИЗМ ПРО РОЛЬ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ВЛАСНОГО САМОТВОРЕННЯ ЛЮДИНИ ТА ПРОТИДІЇ ВІДЧУЖЕННЮ ВІД СВОЄЇ ЛЮДЯНОСТІ
- ФІЛОСОФІЯ ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ ПРО ЗНАХОДЖЕННЯ ШЛЯХУ ДО СПРАВЖНЬОЇ, АВТЕНТИЧНОЇ ЛЮДИНИ У СПРАВЖНЬОМУ, АВТЕНТИЧНОМУ ЖИТТІ
- ФІЛОСОФІЯ НЕСТАБІЛЬНОСТІ І.ПРИГОЖИНА ПРО ВИХОВАННЯ В ЛЮДИНИ МУЖНОСТІ ТА ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА СВОЄ ЖИТТЯ У СВІТІ НЕСТАБІЛЬНИХ ФЕНОМЕНІВ
- РОЛЬ ОСВІТИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ГЛОБАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ ФІЗИЧНИХ ТА ЕКЗИСТЕНЦІЙНИХ ПЕРШООСНОВ ІСНУВАННЯ ЛЮДСТВА У СВІТЛІ ВИМОГ ФІЛОСОФІЇ ГЛОБАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ
1.3. РОЗВИТОК, ВИХОВАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
- ПОНЯТТЯ ПРО РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ.
- РОЛЬ СПАДКОВОСТІ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ.
- РОЛЬ СЕРЕДОВИЩА, ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В РОЗВИТКУ І ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ.
- РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ТА ЙОГО РУШІЙНІ СИЛИ.
- АКМЕОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ГЛОБАЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ ПІДРОСТАЮЧОЇ ЛЮДИНИ НА ВІКОВИХ ЕТАПАХ ЖИТТЯ.
- ПЕРШІ СТАДІЇ РАННЬОГО ДИТИНСТВА.
- ДОШКІЛЬНИЙ ВІК.
- МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК.
- ПІДЛІТКОВИЙ ВІК (11-15 РОКІВ).
- ВІК СТАРШОКЛАСНИКІВ (15-17 РОКІВ).
- ЗАРУБІЖНІ ТЕОРІЇ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ.
1.4. ЛОГІКА І МЕТОДИКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
- МІСЦЕ ТА РОЛЬ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У РОЗВ'ЯЗАННІ ПРОБЛЕМ ПЕДАГОГІКИ.
- МЕТОДИ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ.
- ТЕОРЕТИЧНІ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ.
- СТРАТЕГІЯ РОЗГОРТАННЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. ОСНОВНІ ЙОГО СКЛАДОВІ.
- АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ.
- ТЕМА ДОСЛІДЖЕННЯ.
- ПРЕДМЕТ І ОБ'ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ.
- МЕТА І ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ.
- ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ.
- МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ.
- ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ВИМІРЮВАНЬ.
- ОБОВ'ЯЗКОВІ ЕТАПИ МАТЕМАТИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ЯВИЩ.
- ФОРМУЛЮВАННЯ НАУКОВОЇ НОВИЗНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПРАКТИЧНОГО І ТЕОРЕТИЧНОГО ЗНАЧЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ.
- ВИЗНАЧЕННЯ ПРЕДМЕТА ЗАХИСТУ.
РОЗДІЛ 2. З ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІКИ
- 2.1. ПЕДАГОГІКА ДАВНЬОГО СВІТУ
- ПРЕДМЕТ, ФУНКЦІЇ ТА ЗАВДАННЯ ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІКИ.
- ВИХОВАННЯ У ПЕРВІСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ.
- ПЕРІОД ПЕРВІСНОГО СТАДА.
- ПЕРІОД РОДОВОЇ ОБЩИНИ (ПРИБЛИЗНО 40-7 ТИС. РОКІВ ТОМУ).
- ПЕРІОД РОЗПАДУ ПЕРВІСНОГО ЛАДУ (7-6 ТИС. РОКІВ ТОМУ).
- ПЕРШІ ШКОЛИ У СВІТОВІЙ ЦИВІЛІЗАЦІЇ.
- ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ У ДАВНІЙ ГРЕЦІЇ.
- ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ У ФІЛОСОФСЬКИХ СИСТЕМАХ ДАВНЬОГО СВІТУ.
- 2.2. ШКОЛА І ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА В СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ЄВРОПІ
- 2.3. РОЗВИТОК ШКОЛИ, ВИХОВАННЯ І ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ ТА РЕФОРМАЦІЇ
- КУЛЬТУРА ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ ТА ЇЇ ВІДОБРАЖЕННЯ В ОСВІТНЬО-ВИХОВНІЙ ПРАКТИЦІ.
- ШКОЛА І ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА ЕПОХИ РЕФОРМАЦІЇ.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ. КЛАСНО-УРОЧНА СИСТЕМА.
- ВІКОВА ПЕРІОДИЗАЦІЯ. СИСТЕМА ШКІЛ І ЗМІСТ НАВЧАННЯ.
- ПОНЯТТЯ ПРИРОДОВІДПОВІДНОСТІ ВИХОВАННЯ.
- ДИДАКТИЧНІ ПОГЛЯДИ Я.А.КОМЕНСЬКОГО.
- ЗНАЧЕННЯ ТВОРЧОЇ СПАДЩИНИ Я.А.КОМЕНСЬКОГО ДЛЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІКИ І ШКІЛЬНОЇ ПРАКТИКИ У НАСТУПНІ СТОЛІТТЯ.
- 2.4. ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКА ПЕДАГОГІКА ЕПОХИ БУРЖУАЗНИХ РЕВОЛЮЦІЙ ТА ПРОСВІТНИЦТВА
- СПРЯМОВАНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ ЕПОХИ БУРЖУАЗНИХ РЕВОЛЮЦІЙ ТА ПРОСВІТНИЦТВА.
- ДЖОН ЛОКК ПРО ВИХОВАННЯ ТА ОСВІТУ.
- ІДЕЇ ФРАНЦУЗЬКОГО ПРОСВІТНИЦТВА XVIII СТ. У ВЧЕННІ КЛОДА АНДРІАНА ГЕЛЬВЕЦІЯ.
- ДЕНІ ДІДРО ПРО ДЕРЖАВНУ СИСТЕМУ БЕЗСТАНОВОЇ НАРОДНОЇ ОСВІТИ.
- ЖАН-ЖАК РУССО І ЙОГО ТЕОРІЯ ПРИРОДНОГО ВИХОВАННЯ.
- ВІКОВА ПЕРІОДИЗАЦІЯ.
- 2.5. ЄВРОПЕЙСЬКА КЛАСИЧНА ПЕДАГОГІКА КІНЦЯ XVIII - ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТ.
- ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ ТА ПРАКТИКИ КІН. XVIII - ПЕРШОЇ ПОЛ. XIX СТ.
- ПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ ТА ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ Г.ПЕСТАЛОЦЦІ.
- ПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ ТА ПРОЕКТИ НІМЕЦЬКИХ ПЕДАГОГІВ-ФІЛАНТРОПІСТІВ.
- НЕОГУМАНІЗМ У ПЕДАГОГІЦІ В. ГУМБОЛЬДТА.
- ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ Й.ГЕРБАРТА ТА Ф.ДІСТЕРВЕГА.
- ФРІДРІХ ВІЛЬГЕЛЬМ АДОЛЬФ ДІСТЕРВЕГ (1790-1866).
- ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ У ПЕДАГОГІЧНИХ ПОГЛЯДАХ Р.ОУЕНА.
- 2.6. СВІТОВА ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА ТА ПРАКТИКА КІНЦЯ ХІХ-ХХ СТ"
- ТЕОРІЯ "ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ" І "ТРУДОВОЇ ШКОЛИ".
- ТЕОРІЯ "ВІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ".
- ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕДАГОГІКА.
- ПЕДАГОГІКА ПРАГМАТИЗМУ (ПЕДАГОГІКА ДІЇ) ДЖОНА ДЬЮЇ.
- ТЕОРІЯ НОВОГО ВИХОВАННЯ І "НОВИХ ШКІЛ".
- ТЕОРІЯ ЦЕНТРІВ ІНТЕРЕСІВ ДИТИНИ.
- ФУНКЦІОНАЛЬНА ПЕДАГОГІКА.
- ПЕДАГОГІЧНИЙ НАПРЯМ ДИДАКТИЧНОЇ ХУДОЖНОСТІ.
- ТЕОРІЯ ЦІЛІСНОГО ВИХОВАННЯ РУДОЛЬФА ШТАЙНЕРА - ВАЛЬДОРФСЬКА ПЕДАГОГІКА.
- СУГЕСТОПЕДАГОГІКА.
- 2.7. ШКОЛА І ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА У КИЇВСЬКІЙ РУСІ (ІХ-ХІV СТ.) ТА ПЕРІОДУ ВІДРОДЖЕННЯ В УКРАЇНІ (XVI-СЕРЕДИНА XVIII СТ.)
- ВИХОВНІ ТРАДИЦІЇ У КИЇВСЬКІЙ РУСІ.
- РОЗВИТОК ПИСЕМНОСТІ ТА ВИНИКНЕННЯ ПЕРШИХ ШКІЛ.
- ПЕРЕКЛАДАЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПАМ'ЯТКИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ.
- КУЛЬТУРА ТА ОСВІТА УКРАЇНСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ.
- БРАТСЬКІ ШКОЛИ В УКРАЇНІ.
- УКРАЇНСЬКІ КОЗАЦЬКІ ШКОЛИ.
- ПЕРШІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ ВИЩОГО ТИПУ НА СХІДНОСЛОВ'ЯНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ - ОСТРОЗЬКА ТА КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА АКАДЕМІЇ.
- ВИДАТНІ ДІЯЧІ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ XVI - ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XVIII СТ.
- 2.8. РОЗВИТОК ВІТЧИЗНЯНОЇ ШКОЛИ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ ВПРОДОВЖ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVIII-XIX СТОЛІТЬ
- ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОЗВИТКУ ОСВІТИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ УПРОДОВЖ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVIIІ-XIX СТОЛІТЬ.
- ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ Г.С.СКОВОРОДИ.
- КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ КИРИЛО-МЕФОДІЇВСЬКОГО ТОВАРИСТВА.
- КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ ДІЯЧІВ І.ВАГИЛЕВИЧА, Я.ГОЛОВАЦЬКОГО, Й.ЛЕВИЦЬКОГО.
- ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ ТА ПРОСВІТНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ О.ДУХНОВИЧА.
- ЖИТТЯ І ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ К.УШИНСЬКОГО.
- ЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ М.ПИРОГОВА, М.КОРФА ТА Х.АЛЧЕВСЬКОЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ В УКРАЇНІ.
- ІДЕЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ШКІЛЬНИЦТВА М.ДРАГОМАНОВА, Т.ШЕВЧЕНКА, М.ГРУШЕВСЬКОГО.
- 2.9. ВІТЧИЗНЯНА ШКОЛА ТА ПЕДАГОГІКА У XX СТОЛІТТІ
Педагогіка. Навч. посібник. 3-тє вид. стереот. Рекомендовано МОН України Пальчевський С.С. 496 с. т. 2023 р.
- Виробник: Каравела
- Модель: посібник
- Наявність: Є в наявності
-
450 грн.
Рекомендовані товари
Педагогіка: інтерактивний контент. Михалюк А.М. К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2023 р 245 с. Повнокольорова книга.
Навчально-методичний посібник укладено відповідно до чинної навчальної програми дисципілини ..
530 грн.
Педагогіка: інтерактивний контент. Михалюк А.М. К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2023 р 245 с. (Ч/б)
Навчально-методичний посібник укладено відповідно до чинної навчальної програми дисципілини ..
420 грн.
Педагогіка. Навч. посібник. 3-тє вид. стереот. Рекомендовано МОН України Пальчевський С.С. 496 с. т. 2023 р.