У посібнику розкриваються сучасні теоретичні та практичні аспекти запровадження та поширення інклюзивної освіти в Україні. Подано нормативно-правові підстави щодо практичної реалізації інклюзивних підходів у галузі мистецтва. Представлено особливості діяльності фахівців музичного та образотворчого мистецтва в інклюзивному освітньому середовищі. Навчально-методичний посібник містить: програму курсу «Інклюзивна освіта»; теоретичний (конспекти лекцій) і практичний (плани та завдання до семінарських і практичних занять) кейси; тестові завдання та вправи, що сприяють розвитку в студентів фахових компетентностей.

Рекомендовано для студентів закладів вищої освіти, які навчаються за спеціальностями 023 «Образотворче мистецтво», 025 «Музичне мистецтво».


ЗМІСТ


Передмова.

МОДУЛЬ 1. АКТУАЛЬНІ ЗМІНИ В СИСТЕМІ ОСВІТИ: НОРМАТИВНІ ПІДСТАВИ І ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У ГАЛУЗІ МИСТЕЦТВА

Теоретичний кейс

1.1. Загальна характеристика інклюзивної освіти в галузі мистецтва…………………………………………………………….

9

1.2. Нормативно-правова база інклюзивної освіти в Україні та світі…………………………………………………….……………….

20

1.3. Генеза інклюзивної освіти…….…………………………….…….

29

1.4. Сучасний зарубіжний досвід інклюзивної освіти……………….

38

Практичний кейс ………………………………………………………

47

Тест для самоперевірки……………….………………………….……

52



МОДУЛЬ 2. ІНКЛЮЗІЯ ЯК НАПРЯМ ОСВІТНЬОГО РЕФОРМУВАННЯ В ГАЛУЗІ МИСТЕЦТВА

Теоретичний кейс

2.1. Характеристика мережі закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами….……………….…………………

60

2.2. Особливості організації освітнього інклюзивного простору в Новій українській школі….……………….…………………………….

68

2.3. Система управління інклюзивною освітою….………………..…

80

2.4. Батьки як ключові партнери в інклюзивному навчанні……..……

89

Практичний кейс ……………………………………………………….

95

Тест для самоперевірки…………….……………………………….…

100



МОДУЛЬ 3. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Теоретичний кейс

3.1. Психолого-педагогічна характеристика суб’єктів інклюзивної освіти……………………………………………………………………

105

3.2. Універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища……

115

3.3. Технології навчання музичному та образотворчому мистецтву в інклюзивному освітньому середовищі…………………….……………

124

3.4. Арт-терапія як технологія інклюзивної освіти…………………

129

Практичний кейс ……………………………………………………….

135

Тест для самоперевірки……………….…………………………….…

140



МОДУЛЬ 4. ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Теоретичний кейс

4.1. Психолого-педагогічний супровід суб’єктів інклюзивної освіти в галузі мистецтві….……………….……………………………….……

145

4.2. Проєктування індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами….…………………….……….……

149

4.3. Деонтологія інклюзивної освіти….……………………..…….……

157

Практичний кейс ……………………………………………………….

161

Тест для самоперевірки……………….…………………….……….…

170



Глосарій……………………………………………………..…………

174

Список використаних джерел……………………………………….

204

Додатки…………………………………………………………………

206

Книга
Рік видання 2023
Кількість сторінок 232
Формат книги А4. Кольорова.
Обкладинка тверда
Мова українська

Написати відгук

Примітка: HTML розмітка не підтримується! Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре

Інклюзивна освіта. Навчально-методичний посібник; /уклад. Ірина Новик/. К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка. 236 с. 2023 р. ч.б.

  • Виробник: Каравела
  • Модель: Навчально-методичний посібник
  • Наявність: Є в наявності
  • 550 грн.


Доступні варіанти


Рекомендовані товари

Інклюзивна освіта. Навчально-методичний посібник; /уклад. Ірина Новик/. К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2023. 232 с. (Кольорова). Формат А4.